torsdag 1 december 2011

Bok av Naomi Klein: No Logo

Den här boken var verkligen en AHA- upplevelse när jag läste den, den handlar om multinationella föratag och vilka dotterbolag de har.

Det här är som en bibel...

Sverige är fullt av multinationella företag jag föröker undvika dessa företag men jag bojkottar dem inte helt.
 Boken handlar om vilka företag som är multinationella, den beskriver arbetsförhållanden, saker som föratagen har blivit stämd för mm. Sedan kan man slå upp företag när man är i butiker.

Den är skriven som en turistguide, du behöver inte läsa allt.  Utan kan använda den för att kolla upp tex Nestle och Knorr, Del Monte mm

Jag försöker handla, så lite jag kan av dessa företag med det är inget förbud. Är det en regel att bojkotta kan det bli jobbigt. Vissa undviker jag helt andra kan jag handla av ngn i månaden en del handlar man av varje gång. Man ska inte känna att livet ska bli tungt av det här beslutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar