torsdag 24 november 2011

Bloggen kommer att handla om att leva naturligt.
Mode, shopping, Konst, leva naturligt...

Jag har bott i Florens, Italien, jag har alltid varit kritisk mot att mat och smink mm inte är naturliga. Är allergisk mot Natrium Gutamat. Det gav mig migränanfall och nässelutslag, därför var jag vungen att börja läsa på baksidan av varor redan när jag var runt 20. När jag slutade med den försvann min migrän.



I Italien har jag lärt mig hur det är möjligt för individer att ändra världen genom att tänka kritiskt, handa kritiskt ohc skapa grupper att diskutera med.

Jag har tex varit med i en grupp där man åker till olika lokala producenter och gör avtal med dem.
Sedan bestller man mat tillsammans, det blir billigar och det är viktigt att det är en lokal grupp så att det är lätt att hämta sina varor.

Jag vill verkligen att Sverige ska bli mer som Italien där man kämpar för sina rättigheter att äta bra mat mm.


Därför har jag startat denna bliogg den kommer att handla om allt som jag känner för att Skriva just nu...

Den kommer att bli bättre hela tiden än har jag inte riktigt klart för hur den ska bli men jag tänker på det hela tiden.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar